Curriculum training ”Creșterea capacității administrative a GAL-urilor”

 






📌ZIUA 1 (DUMINICĂ, 16.05.2021)

1.      Managementul proiectelor POCU (Radu Rujan- Expert în management de proiect, antreprenor. Evaluator expert pentru programe de cercetare și inovare (Research Executive Agency, Eurostars-EUREKA, Peste 15 ani de experiența în managementul proiectelor.)

Conținut:

Partea 1: Scurtă introducere în abordările metodologice și standardele relevante. Implicații asupra gestionării proiectelor cu finanțare nerambursabilă

Partea 2: Organizarea agilă a proiectelor, de la teorie la practică

Partea 3: Metode de eficientizare în managementul de proiect. Sisteme informatice de management de proiect.

2.      Planificarea resurselor umane (Mihaela Onea – Manager de proiect, peste 10 ani experiență în implementarea proiectelor cu fonduri nerambursabile și în dezvoltarea organizațională. Domenii: educație, social, medical, cultural)

Conținut:

- Constituirea echipei de proiect, procedura notificării, alocarea de sarcini, proceduri și instrumente de lucru (livrabile), monitorizarea echipei și a consumului de buget

📌ZIUA 2 (LUNI, 17.05.2021)

1.      Scrierea și monitorizarea unui proiect (Alin Diaconu, expert proiecte POCU, peste 5 ani experiență în proiecte POCU)

Conținut:

1. Analiza corectă a ghidului POCU

2. Stabilirea nevoilor de intervenție

3. Realizarea graficului activităților

4. Bugetul proiectului

2.      Utilizare MySMIS (Alin Diaconu, expert proiecte POCU, peste 5 ani experiență în proiecte POCU)

Conținut:

5. Detalierea activităților

6. Secțiunile proiectului

7. Utilizarea MySMIS

3.      Raportul tehnic (Mihaela Onea – Manager de proiect, peste 10 ani experiență în implementarea proiectelor cu fonduri nerambursabile și în dezvoltarea organizațională. Domenii: educație, social, medical, cultural)

Continut:

- Obligații contractuale privind raportarea

- Calendarul de raportare

- Procedura de raportare și documentele relevante

- Completarea raportului tehnic

4.      Planificarea și realizarea livrabilelor (Mihaela Onea – Manager de proiect, peste 10 ani experiență în implementarea proiectelor cu fonduri nerambursabile și în dezvoltarea organizațională. Domenii: educație, social, medical, cultural)

Continut:

- Planul de implementare și raportare

- Completarea Rapoartelor de activitate și a fișelor de pontaj

- Documentele justificative privind derularea activităților

- Verificarea rapoartelor de activitate, a livrabilelor și a fișelor de pontaj

📌ZIUA 3 (MARȚI, 18.05.2021)

1.      Managementul achizițiilor proiectelor POCU, partea 1 (Maria-Cristina Miron, consultant juridic, peste 12 ani experiență în gestionarea achizițiilor în cadrul proiectelor de finanțare europeană)

Conținut:

1. Prezentarea cadrului legal: legislație primară, secundară, terțiară

2. Identificarea și prezentarea instituțiilor care interferează cu domeniul achizițiilor:

ANAP, SEAP, CNSC

3. Autoritate contractantă. Ce înseamnă? Asocieri/parteneriate în proiecte pe fonduri

europene

4. Necesități. Stabilire modalitate de achiziție

5. Achiziția directă

6. Tipuri de proceduri

7. Strategia de contractare

2.      Managementul achizițiilor POCU, partea 2 (Maria-Cristina Miron, consultant juridic, peste 12 ani experiență în gestionarea achizițiilor în cadrul proiectelor de finanțare europeană)

Conținut:

8. Documentația de atribuire

9. Numirea comisiei de evaluare

10. Platforma SICAP: publicare anunț, evaluare, atribuire

11. Dosarul achiziției

12. Notificări prealabile. Contestații

13. Conflictul de interese

14. Contravenții și sancțiuni

3.      Plăți – eligibilitatea cheltuielilor POCU (Tomița Vințan, manager financiar proiecte POCU, RCG Centrul de Consultanță, peste 10 ani experiență în managementul financiar al proiectelor POCU/POSDRU)

Conținut:

1. Cadrul legal POCU

2.Reguli generale privind eligibilitatea cheltuielilor POCU

3.Cheltuieli neeligibile

4.Neregulă și Fraudă în contextul eligibilității cheltuielilor exemple

5.Recuperarea cheltuielilor neeligibile

6.Tipuri de cheltuieli eligibile directe și indirecte

4.       Decontarea cheltuielilor (Tomița Vințan, manager financiar proiecte POCU, RCG Centrul de Consultanță, peste 10 ani experiență în managementul financiar al proiectelor POCU/POSDRU)

Conținut:

7.Modalități de decontare a cheltuielilor

8.Aspecte specifice cheltuielilor de personal

9.Aspecte specifice altor tipuri de costuri
10.Plăți /contabilitate POCU
11.Mecanisme financiare prefinanțare/plată rambursare